Την Δευτέρα 19 Αυγούστου 2024 υπεγράφη στο Δημαρχείο Φιλλύρας η σύμβαση υλοποίησης του έργου «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΑΝΤΛΙΟΣΤΑΣΙΩΝ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΡΡΙΑΝΩΝ» μεταξύ του Δημάρχου Αρριανών, κ. Ερδέμ Χουσεΐν και του νόμιμου εκπροσώπου της ένωσης εταιρειών «PLA AUTOMATION SERVICES, ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ και «Σ. ΑΪΒΑΖΙΔΗΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΑΝΤΛΗΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ» η οποία αναδείχθηκε μειοδότης στον ανοικτό διαγωνισμό.
Το έργο έχει προϋπολογισμό 2.840.575,88€ (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. 24%) και χρηματοδοτείται από το Ειδικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού, συνδέσμων Δήμων και Νομικών Προσώπων ΟΤΑ: Πρόγραμμα Ανάπτυξης και Αλληλεγγύης για την Τοπική Αυτοδιοίκηση “Αντώνης Τρίτσης” Πρόγραμμα ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ, Τμήμα Αναπτυξιακών Προγραμμάτων & Διαχείρισης Π.Δ.Ε. του Υπουργείου Εσωτερικών.
Η διάρκεια της σύμβασης ορίζεται σε είκοσι τέσσερις (24) μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης, εκ των οποίων οι είκοσι τρεις (23) μήνες αφορούν στην προμήθεια και εγκατάσταση του εξοπλισμού και ο ένας (1) μήνας αφορά στην δοκιμαστική λειτουργία.
Στόχος του Δήμου Αρριανών είναι ο εκσυγχρονισμός και η ενεργειακή αναβάθμιση των εγκαταστάσεων ύδρευσης, καθώς και η εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων διαχείρισης ενέργειας και συσχετισμού της αναλισκόμενης ενέργειας με ποσοτικά και ποιοτικά στοιχεία λειτουργίας των δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης, εργαλεία τα οποία είναι και ο τελικός διαχειριστικός στόχος της Υπηρεσίας στα πλαίσια της πλήρους εφαρμογής των νέων τεχνολογιών.
Ο βασικός σκοπός του Δήμου Αρριανών είναι η συλλογή, επεξεργασία και παρακολούθηση των δεδομένων που σχετίζονται με την κατανάλωση ενέργειας, ο εκσυγχρονισμός του υφιστάμενου Η/Μ εξοπλισμού από νέο, σύγχρονο και με βελτιωμένο βαθμό απόδοσης και ο συσχετισμός της λειτουργίας των εγκαταστάσεων και της αναλισκόμενης από αυτές ενέργειας, με ποσοτικά και ποιοτικά στοιχεία λειτουργίας των δικτύων.
Τελικός στόχος της προτεινόμενης πράξης είναι η εξοικονόμηση ενέργειας κατά 25%, η βελτιστοποίηση της λειτουργίας των Η/Μ εγκαταστάσεων, ο περιορισμός των εκπομπών άνθρακα εξαιτίας των δραστηριοτήτων της υπηρεσίας ύδρευσης του Δήμου και η ελάττωση του ενεργειακού αποτυπώματος του Δήμου Αρριανών.
Περιλαμβάνει το σύνολο των Η/Μ εγκαταστάσεων των αντλιοστασίων και των γεωτρήσεων ύδρευσης της αρμοδιότητας του Δήμου Αρριανών.
Το φυσικό αντικείμενο της πράξης αφορά:
- Τον εκσυγχρονισμό των Η/Μ εγκαταστάσεων των γεωτρήσεων και των προωθητικών αντλιοστασίων, ώστε να επιτευχθεί η ενεργειακή αναβάθμισή τους.
- Την αντικατάσταση των πεπαλαιωμένων πινάκων ισχύος που χρησιμοποιούνται για την οδήγηση των αντλητικών συγκροτημάτων, εφαρμόζοντας σύγχρονες τεχνολογίες ρύθμισης στροφών που συμβάλουν εκτός των άλλων και στην επιμήκυνση του ωφέλιμου χρόνου ζωής των ηλεκτροκινητήρων.
- Την εγκατάσταση οργάνων μέτρησης ηλεκτρικών μεγεθών στο σύνολο των εγκαταστάσεων.
- Την εγκατάσταση διατάξεων καταστολής αρμονικών και βελτίωσης της ποιότητας της καταναλισκόμενης ενέργειας.
- Τη διασφάλιση του αδιάλειπτου των επικοινωνιών με την δημιουργία ενός δικτύου ασύρματης επικοινωνίας και back up συστήματος επικοινωνίας 3G/4G.
Περιλαμβάνονται συνολικά είκοσι εννέα (29) εγκαταστάσεις ύδρευσης.
- Την εγκατάσταση και ανάπτυξη ενός ευφυούς συστήματος διαχείρισης ενέργειας που θα συλλέγει δεδομένα από όλες τις υπό μελέτη εγκαταστάσεις, θα τα κατηγοριοποιεί, θα τα επεξεργάζεται στατιστικά και θα τα παρουσιάζει ως αναφορές ή/και γραφήματα, θα υπολογίζει το ενεργειακό ισοζύγιο και θα εντοπίζει τα κύρια στοιχεία του εξοπλισμού που παρουσιάζουν αυξημένη κατανάλωση προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο υποβοήθησης λήψεως αποφάσεων τόσο από τους χρήστες του συστήματος, όσο και από την διοίκηση του Δήμου.
Ο Δήμαρχος Αρριανών κ. Ερδέμ Χουσεΐν δήλωσε σχετικά:
«Προχωράμε στην υλοποίηση ενός ακόμη σημαντικού έργου για την καλύτερη διαχείριση των φυσικών υδάτινων πόρων και την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Συνεχίζουμε υπεύθυνα με ενέργειες που βελτιώνουν την ποιότητα του προσφερόμενου πόσιμου νερού στους κατοίκους του Δήμου μας».